onsdag 4 februari 2015

En dag i foton


8.00: Vaken och uppstigen. Det bästa jag vet är att strosa kring i riktiga raggsockor. Dessa har min farmor stickat; de har över femton år på nacken! Det kallar jag kvalité.


9.00: Frukost! Traditionsenligt med två kokta ägg- samt en kopp kaffe. Hotellfrukost är sorgligt bortkastat på mig.



10.00: Redo för färd till jobbet. Och som vanligt, när jag ska fara till denna specifika kyrka- så snöar det...


11.00: Första arbetsplatsen för dagen.


12.00: Dop.

13.00: Lunch... Inte mycket att fotografera.


14.00: Vigsel.




15.00: Hann med en snabb sväng till matvaruaffären.




16.00: På plats i kyrkan som är platsen för dagens andra dop.


 

17.00: Arbetsdagen avslutas- nu på hemväg!



18.00: Kvällsfika.



19.00: Nersjunken i stickfåtöljen. En Emelie sitter på stickorna- jag bygger ärmkulle enligt modell av Kate Davies, från hennes beskrivning Deco, fast med en egen twist. Denna tycker jag blir i särklass snyggast!



20.00: Kvällsmål. Mousserande vin gör lördagskvällen extra festlig! =)


21.00: Ärmkullen färdig, och det börjar synas en ärm. Hej, vad det går!


22.00: Del av kvällsrutin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar