fredag 13 mars 2015

Om konsumtion och hållbarhet

Som kristen kan man under fastan välja att avstå saker för att få utrymme att fokusera på själslig utveckling eller att upptäcka strukturer i sin vardag som kanske inte är så sunda i det långa loppet.

För mig var det naturligt att avstå garn- och mönsterinköp. Jag lägger inte någon kritik i detta gentemot andras garnkonsumtion, men jag inser hur mycket garn jag samlat på mig de senaste åren av olika anledningar: det var billigt, garnet var fint eller en kombination. Ibland handlades garnet in för att jag hade långtråkigt.

Hur länge denna garnfasta ska hålla i sig vet jag inte, men förmodligen kommer den mynna ut i en genomgång av stashen där jag faktiskt ger bort det jag inte tror mig komma att använda. Hur tänker ni kring detta med stora garnlager?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar