måndag 19 januari 2015

Nystarter

Idag har det varit en premiär och en uppstart. Öppet Hus i kyrkan för hemmavarande föräldrar och barn är uppskattat, och det gläder mig att se hur flera familjer återvänder för en ny termin. Dessutom har jag ikväll börjat en ny kör, en damkör vars repertoar och gemenskap ger mig rysningar av välbehag.
Hur går det då med stickningen? Det märks att det är intensivt på jobbet, då jag inte hinner sticka så mycket för tillfället. Dock är det tillfredsställande att konstatera att allt stickat idag var egenhändigt producerat: mössa, vantar, kofta samt även mina raggsockor (som dagen till äran var prydda av får). Vill man kika närmare på mönstret hittar man det här:
http://www.ravelry.com/patterns/library/far-me
Mönstret är dessutom gratis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar