söndag 25 januari 2015

Podcaster och annat ljudrelaterat

Ikväll hade vi säsongsuppstart för den bokcirkel jag deltar i. God mat, mysig gemenskap och framför allt: många goda lästips! Jag älskar att kombinera stickning med en ljudbok eller en podcast, men även då jag förflyttar mig mellan hembesök. Här kommer tips på böcker och podcaster som passar till handarbete eller transportsträckor:
-Stickpodden. Två tjejer, en mops och allt stickrelaterat mellan himmel och jord. Däremellan feminism, politik eller kvinnliga åkommor.
-Jag heter inte Mirjam. Majgull Axelsson om koncentrationslägrets a- och b-fångar och en livslögn som aldrig får avslöjas.
-Historiepodden. Högaktuella inaktualiteter. Och ämnen som de ständigt får anledning att återkomma till.
-Monogrammorden. För den som älskar Agatha Christie och inte kan få nog av pusseldeckare utan alltför mycken våld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar